کد مطلب: 306679
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري:
مهم‌ترين حيطه فعاليت حوزه هنري ادبيات است
تاریخ انتشار : 1403/07/23 12:27:22
نمایش : 30
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري گفت: مهم‌ترين حيطه فعاليت حوزه هنري ادبيات است، در حوزه شعر و داستان در حال توليد اثر هستيم و شاعران بسيار بزرگي تحويل جامعه داده‌ايم.
به گزارش هفت چشمه به نقل از «جهانبين نيوز»، نشست مشترک ستاد کنگره شهداي استان چهارمحال و بختياري با حوزه هنري استان با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع)، رئيس حوزه هنري، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) و دبير دومين کنگره شهداي استان چهارمحال و بختياري و ديگر مسئولين برگزار شد.
 
در اين نشست سردار علي محمد اکبري اظهار کرد: در نظر داريم در دومين کنگره ملي شهداي چهارمحال و بختياري از ظرفيت هنري استان استفاده کنيم.
 
وي با بيان اينکه رويکرد ما در دومين کنگره ملي شهداي استان چهارمحال و بختياري هنري است، بيان داشت: در زمينه توليد کتب براي دومين کنگره شهداي استان چهارمحال و بختياري کيفيت و کميت را توأمان در نظر بگيريم، بايد کيفيت کتب آنقدر بالا باشد تا خواننده جذب آن شود و مي‌طلبد از تمام ظرفيت‌هاي استان استفاده کنيم.
 
فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري گفت: موسيقي استان چهارمحال و بختياري با گويش‌هاي مختلف کم نظير است؛ تلاش کنيم در دومين کنگره ملي شهداي استان آثار ماندگاري توليد کنيم.
 
سردار اکبري اذعان داشت: شهدا نياز به کنگره و تجليل ندارند و برگزاري کنگره براي شهدا جهت انتقال فرهنگ ايثار و شهادت و الگوسازي براي نسل جوان است.
 
وي افزود: دشمنان در تلاش هستند تا اسلام ناب را از بين ببرند، توليدات کنگره بايد مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار گيرد زيرا آنها آيندگان کشور هستند.
 
در ادامه نشست احسان قائدي اظهار کرد: حوزه هنري يک نهاد عمومي غير دولتي است که وظيفه‌اش توليدات انقلاب اسلامي با محوريت هنري مي‌باشد.
 
وي با بيان اينکه پرديس سينمايي بهمن شهرکرد متعلق به حوزه هنري است، بيان داشت: مهم‌ترين کارکرد پرديس سينمايي بهمن شهرکرد پخش توليدات جبهه انقلاب در حوزه مستند، فيلم کوتاه، فيلم سينمايي و… است.
 
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري يادآور شد: در استان چهارمحال و بختياري تنها مرکز پخش فيلم‌هاي توليد جبهه انقلاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامي هستيم.
 
وي افزود: پرديس سينمايي شهرکرد جز يکي از بهترين و برترين سينماهاي کشور به لحاظ جذب مخاطب و فعاليت است.
 
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري در زمينه حيطه فعاليت حوزه هنري يادآور شد: مهم‌ترين حيطه فعاليت حوزه هنري ادبيات است، در حوزه شعر و داستان در حال توليد اثر هستيم و شاعران بسيار بزرگي تحويل جامعه داده‌ايم.
 
وي خاطر نشان کرد: در حوزه داستان نويسي افراد با مهارت بالا داريم که جوايز بسياري کسب کرده‌اند، در حوزه ادبيات دفاع مقدس جايزه يوسف در حال برگزاري است و داستان‌نويس‌هاي حوزه هنري با عنوان خانه روايت بام ايران حضور دارند.
 
قائدي با بيان اينکه در حوزه موسيقي يکي از ظرفيت‌هاي استان چهارمحال و بختياري هستيم، خاطر نشان کرد: ۱۳ آلبوم موسيقي و چندين ترک در حوزه هنري توليد شده است تا به ظرفيت استان در حوزه قهرمانان و نقش‌آفريني مردم در اين حوزه بپردازيم.
 
وي مطرح کرد: حوزه هنري در حوزه موسيقي آمادگي دارد تا نسل جواني را که شناسايي و حمايت کرده براي دومين کنگره شهداي استان به کار بگيرد و ما دغدغه داريم موسيقي توليدي حتماً تصويري باشد و به حالت نماهنگ دربيايد.
 
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه حوزه هنري در زمينه تئاتر از بهترين‌هاي کشور است، اظهار کرد: بازيگر، کارگران و نمايش نامه نويس هاي با مهارت بالا در اين استان داريم و آماده هستيم تا اين فضا را در اختيار ستاد کنگره شهداي استان قرار بگيرد.
 
وي گفت: يکي از دغدغه اصلي حوزه هنري مستند مي‌باشد و نسخه اول مستند نازبيگم حسين ميرزايي آماده شده است.
 
قائدي به غفلت در معرفي سرداران و بزنگاه‌هاي جنگ اشاره و گفت: اين ظرفيت در حوزه هنري استان وجود دارد تا از جريان ادبيات دفاع مقدس مستند توليد کنيم؛ هنوز عکس و تصاوير از سرداران و قهرمانان با کيفيت تهيه و توزيع نشده است و ما در اين زمينه ۳۰ شخصيت در بعد ملي را با نقاشي ديجيتال به تصوير کشيده ايم و اين ظرفيت وجود دارد از سرداران شهيد و شهدا شاخص استان تصاوير با کيفيت توليد کنيم.
 
وي بخش قالب توجه زمينه فعاليت حوزه هنري در ادبيات پايداري و روايت پيشرفت اشاره و يادآور شد: هم اکنون در حال تأليف کتاب نقش مردم بروجن در انقلاب اسلامي هستيم تا نقش آفريني مردم در انقلاب اسلامي گم نشود.
 
در حاشيه اين نشست از پرتره شهيد مدافع حرم «عليرضاجيلان» فرمانده آزادسازي بوکمال و قهرمان مبارزه با تروريسم استان چهارمحال و بختياري اهل شهرستان بروجن که از سوي هنرمندان خانه طراحان فيروزه‌اي حوزه هنري توليد شده بود رونمايي شد.

انتهاي خبر/۵۳۰ ب
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg